Dupuytren Hastalığı

dupuytren

Dupuytren Hastalığı genellikle yıllar içinde gelişen bir el deformitesidir. Durum, avucunuzun derisinin altında yatan bir doku tabakasını etkiler. Deri altında doku düğümleri oluşur – sonunda bir veya daha fazla parmağı bükülmüş bir konuma çekebilen kalın bir kordon oluşturur.

Etkilenen parmaklar tamamen düzeltilemez, bu da ellerinizi cebinize koymak, eldiven giymek veya el sıkışmak gibi günlük aktiviteleri zorlaştırabilir.

Dupuytren hastalığı esas olarak başparmaktan en uzaktaki iki parmağı etkiler ve en sık Kuzey Avrupa kökenli yaşlı erkeklerde görülür. Dupuytren kontraktürünün ilerlemesini yavaşlatmak ve semptomları hafifletmek için bir dizi tedavi mevcuttur.

Dupuytren Hastalığı Belirtileri

Dupuytren hastalığı tipik olarak yıllar içinde yavaş ilerler. Durum genellikle elinizin avuç içi cildin kalınlaşması olarak başlar. İlerledikçe avucunuzdaki cilt büzülmüş veya çukurlaşmış görünebilir. Avucunuzda sağlam bir doku parçası oluşabilir. Bu yumru dokunmaya duyarlı olabilir, ancak genellikle acı verici değildir.

Dupuytren hastalığının sonraki aşamalarında, avuç içi derinin altında doku kordonları oluşur ve parmaklarınıza kadar uzanabilir. Bu kablolar sıkılaştıkça, parmaklarınız bazen ciddi şekilde avucunuza doğru çekilebilir.

Baş parmaktan en uzaktaki iki parmak en sık etkilenir, ancak orta parmak da dahil edilebilir. Başparmak ve işaret parmağı nadiren etkilenir. Dupuytren’in kontraktürü her iki elinde de olabilir, ancak bir el genellikle daha ciddi bir şekilde etkilenir.

Dupuytren Hastalığı Tedavisi

Dupuytren Hastalığının tedavi yöntemleri aşağıdaki gibidir.

Ameliyat; Bu, ileri vakalar için en yaygın kullanılan tedavidir. Elinizi kısıtlı olarak kullandığınızda yapılabilir. Dupuytren kontraktür ameliyatı sırasında cerrah elinizde bir kesik (kesi) yapar ve kalınlaşmış dokuyu çıkarır. Bu parmaklarınızın hareketliliğini artırabilir. Bazı insanların kontraktürleri var. Tekrar ameliyat olmaları gerekebilir.

Steroid atışı (enjeksiyon); Bir yumru ağrılıysa, steroid enjeksiyonu ağrıyı hafifletmeye yardımcı olabilir. Bazı durumlarda durumunuzun kötüleşmesini durdurabilir. Tekrarlanan enjeksiyonlara ihtiyacınız olabilir.

Radyasyon tedavisi; Bu tedavi ABD’de yaygın değildir Düşük enerjili X-ışınları nodüllere yönlendirilir. Bu en iyi hastalığın erken evresinde çalışır. Nodülleri yumuşatabilir ve kasılmaların olmasını önlemeye yardımcı olabilir.

Enzim enjeksiyonu; Bu, özel olarak eğitilmiş cerrahlar tarafından yapılan daha yeni, daha az invaziv bir prosedürdür. Doktorunuz eli uyuşturmak için bölgeye bir ilaç enjekte eder. Daha sonra enzim doku yumrularına enjekte edilir. Birkaç saat içinde enzim parçalanır ve sert bantları çözer. Bu, kordon cerrah tarafından genellikle ertesi gün tutturulduğunda parmakların düzleşmesini sağlar.

İğne aponörotomisi;  Bu başka bir yeni, daha az invaziv prosedürdür. El uyuşması için bölgeye ilaç enjekte edilir. Cerrah, hastalıklı dokuyu bölmek için bir iğne kullanır. Hiçbir kesi yapılmaz.