Kırık Kemiklerin Kaynama Süresi Ne kadardır?

kirik kemiklerin kaynama suresi ne kadardir

Kırıkların kaynama süresi hastanın yaşı, kırık tipi ve kırılan kemiğin yerine göre değişiklik gösterir. Kırıkların kaynaması erişkinlerde ortalama 6-16 hafta, çocuklarda ise 3-6 haftadır. Bu süre zarfında kaynamayan kırıkların tedavisinde enfeksiyon, kısalık, eğrilik gibi eşlik eden probleme göre farklı tedavi yöntemleri kullanılabilir. Bu yöntemler arasında; kemik kaybında kablo tekniği, unilateral uzatma eksternal fiksatörler, içeriye yerleştirilen plak ve intramedüller çiviler ile bilgisayar yardımlı akıllı fiksatör gibi yöntemler bulunmaktadır.

Kırık Belirtileri

• Şişlik oluşumu,
  • Deri altında kanama nedeniyle ekimoz meydana gelmesi,
  • Şekil bozuklukları oluşması,
  • Hareket sırasında şiddetli ağrı

Kırık hakkında daha detaylı bilgi almak için kırıklarla ilgili genel bilgileri paylaştığımız kırık çıkık sayfamıza gidebilirsiniz.

Isı kırık kemikleri iyileştirmek için iyi midir?

Sık sorulan sorulardan olan kırık bölgeye ısı uygulamak kemiklerin iyileşmesine fayda sağlar mı? sorusunu cevaplayacak olursak ısı uygulamak, yaralanma bölgesine dolaşımı artıracak ve dokuları iyileştirmeyi amaçlayan inflamatuar özellikleri ortaya çıkaracaktır. Dahası, ısı kas sertliğini azaltabilir ve hareketi teşvik edebilir. Bu nedenle tabii ki doktor kontrolünde öneriliyorsa yapılması gereken bir uygulama olup mutlaka gözetim altında yapılmalıdır.