Diz Protezi Ameliyatı Sonrası

diz protezi ameliyatı sonrası

Diz protezi ameliyatı sonrası, hastalar genellikle birkaç gün içerisinde hastaneden taburcu edilir. Hastaların ameliyat sonrasında egzersizleri düzenli olarak yapması önemli olduğu gibi, bazı hareketleri yapmaktan da kaçınmaları gerekir.

diz protezi ameliyatı sonrası

Diz Protezi Ameliyatı Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Protez ameliyatı sonrası hastaların bacak kaslarını güçlendirmesi ve protezi çalıştırması için düzenli olarak egzersiz yapmaları önemlidir. Ameliyattan sonraki ilk gün hastaların hareket etmesi ve yürüteç yardımıyla yürümesi sağlanır. Bir hafta sonra hastalar koltuk değneğinden destek alarak yürüyebilir ve ortalama 3 hafta sonra tamamen iyileşme sağlanmış olur.

Diz protezi ameliyatı sonrası pansumanlara dikkat edilmesi, fizyoterapi hareketlerinin aksatılmaması, ilaçların düzenli ve doğru şekilde alınması önemlidir. Ameliyat sonrasında protez takılan bacağa çok fazla ağırlık verilmemesi ve ameliyatlı bacağın zorlanmamasına dikkat edilmesi de gereklidir.

Diz şeklinin bozulması, dizde şiddetli ağrı ve ileri düzeyde kireçlenme gibi durumlarda yapılan diz protezi ameliyatı, bu alanda tecrübeli olan ortopedi ve travmatoloji uzmanları tarafından yapıldığında, ameliyat sonrasında komplikasyon oluşma riski oldukça düşüktür.