tolga tuzuner banner

dr t tuzuner

Size Nasıl

Yardımcı Olabiliriz?

Merak ettikleriniz için soru sorabilir, detaylı görüşme sağlamak için bizi arayabilirsiniz.

diz protezi

Kalça Protezi

Total kalça protezi ameliyatı, ileri düzeyde kireçlenme ile doğuştan gelen nedenler ya da travma sonrası oluşan hasarlar sebebiyle kalça ekleminin değiştirilmesi için yapılan cerrahi operasyondur. Kalça protezi ameliyatında amaç hastadaki ciddi ağrıları önlemek ve hareket fonksiyonlarında iyileşme sağlamaktır. Kalça protezi ameliyatı sonrasında şekil bozuklukların giderilmesi, ağrıların ortadan kaldırılması ve hareket kabiliyetinin geliştirilmesi amaçlanır.

Daha Fazlası
kalca protezi

Diz Protezi

Total diz protezi ameliyatı, eklem kıkırdağında ileri düzeyde tahribat olan; merdiven inme ve çıkma gibi hareketlerde zorluk yaşayan ve cerrahi dışı tedavilerle ağrıları kontrol edemeyen hastalar için yapılır. Diz protez ameliyatı genellikle 60 yaşını geçmiş hastalar için uygulanır ancak osteonekroz veya romatid artrit hastalığına sahip olan bireylerde ağrıların önüne geçmek ve hareket kısıtlılığını önlemek için diz protez ameliyatı daha genç yaşlarda da yapılabilir.

Daha Fazlası
tolga hakkinda

Hakkında

Prof. Dr. Tolga Tüzüner

Prof. Dr. Tolga Tüzüner 1992 yılında Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden mezun olmuş, 1999 yılında Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi Ortopedi ve Travmatoloji Bölümü’nde uzmanlığını tamamlamıştır. TUSYAD, TOTBİD Ortopedik Travma Şubesi, Omuz-Dirsek Cerrahisi Derneği, Türk Ortopedi ve Travmatoloji Derneği ve Artroplasti Derneği üyesidir.

Size Nasıl

Yardımcı Olabiliriz?

Ortopedi ve Travmatoloji

Artroskopik Cerrahi

Artroskopik cerrahi ve artroskopi uygulama alanları hakkında bilgi

Spor Travmatolojisi

Spor travmatolojisi kapsamında uygulanan tedavi yöntemleri

Bacak Boyu Eşitsizlikleri

Gelişimsel ve travmaya bağlı bacak eşitsizlikleri

Kırık & Çıkık

Kırık & Çıkık nedenleri, belirtileri ve tedavi yöntemleri nelerdir ayrıntılı olarak öğrenebilirsiniz.

Kemik Erimesi

Kemik erimesi nedenleri, belirtileri ve kemik erimesi ile ilgili hastalıkların tedavileri hakkında

Travma

Düşme, çarpma, trafik kazası gibi travmalar sonrası uygulanan modern tedavi yöntemleri

Güncel Bilgiler

Prof. Dr. Tolga Tüzüner’in hastaları ve hasta yakınlarının merak ettikleri soruları cevaplandırdığı. Hastalıklara, tedavilere ve dikkat edilmesi gerekenlerle alakalı pratik bilgiler bulabileceğiniz Blog sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Sık Sorulan Sorular

Protezlerin ömrü genellikle 15-20 yıldır. Ancak zorlayıcı hareketler, beden kitle indeksinin artması ya da travmaya bağlı nedenlerle protezde gevşeme ya da çıkma gibi durumlar oluşabilir. Bu durumda protez revizyon ameliyatı yapılır.

Protez ameliyatından sonra ağrılar tamamen sona erer. Ameliyat sonrasında iyileşme döneminde cerrahi operasyona bağlı olarak oluşan ağrılar için ağrı kesici ilaç kullanılır. İyileşme döneminden sonra ameliyat öncesi şikayet ve ağrılar tamamen ortadan kalkar.

Gelişmiş cerrahi yöntemlerle uygulanan protez ameliyatı sonrası tamamen iyileşme süreci ortalama 4-6 haftadır. Ameliyattan sonraki gün ayağa kalkabilirsiniz, birkaç gün içerisinde rahatlıkla yürüyebilir ve merdiven inip çıkabilirsiniz.

Kireçlenme genetik nedenler, kemik yapısı, beslenme ve yaşam düzenine bağlı olarak oluşan kıkırdak hastalığıdır. Kıkırdakların yumuşamaya ve çatlamaya başlamasından sonra kemik dokusu ortaya çıkar ve kemik erimesine bağlı ağrılar meydana gelir.

Tüm alanları doldurmanız gereklidir.