Artroskopik Cerrahi Nedir?

artroskopik cerrahi nedir

Artroskopik cerrahi, özellikle eklemlerin endeskopik sistemlerle girilerek bir veya birkaç tane küçük delikten içeri müdehale edebildiğimiz hastalıkların eklem içerisindeki problemlerin tedavi edilebildiği endoskopik cerrahi işlemlerdir. Bu işlemler aslında diğer endoskopik cerrahilerden farklı değildir, farklı olan endoskopinin eklem içinin görülmesi için yapılmasıdır, aynı zamanda tedavisi içinde.

Bugün için diz, kalça, omuz, dirsek ve el bileğinde birçok hastalıkların tedavisinde artroskopik cerrahi ile yapılabilmektedir. Artroskopik cerrahi non-invaziv bir cerrahidir. Endoskopik cerrahi olması sebebiyle hastanın ameliyat sırasında sadece aletlerin girebileceği kadar küçük delikler açılır ve bu deliklerden çalışılır. Bu ameliyat kesileri küçük kesiler ameliyat sonrası dikişlerle dikilir ve daha az cerrahi kesiği olması sebebiyle hastaların ameliyat sonrası ağrıları daha az olur, daha az cerrahi kesiği sebebiyle ameliyat sonrası hastanın günlük yaşam kalitesi daha iyidir.

Ameliyat sonrası ağrıları daha azdır. Günlük iş güç aktivite ve spor aktivitelerine özellikle dönüş endoskopik cerrahide çok daha hızlı olabilmektedir. O nedenle bugün için artık birçok eklem cerrahisini artroskopik yöntemlerle tedavi etmek, bunların içerisinde bağ yırtıklarını, menisküs yırtıklarını, eklem kıkırdak problemlerini saymak mümkündür. Bugün için bu tedavilerin tamamına yakınını endoskopik cerrahi yani artroskopik cerrahilerle bu saydığım eklemlerde yapmak mümkündür.